Asociația Alumni Politehnica Aerospace Engineering organizează o întâlnire istorică a studenților și a cadrelor didactice din Facultatea de Inginerie Aerospațială cu un Alumnus de seamă: ing. Teodor Zanfirescu, promoția 1954.
Întâlnirea are loc în Marele Amfiteatru F024 Acad. V. N. Constantinescu luni 25 februarie 2019, ora 12:00. Invităm cu drag întreaga comunitate academică a facultății pentru acest moment unic și emoționant.
Teodor Zanfirescu a fost unul dintre fondatorii ”Institutului de Cercetări şi Proiectări Aerospaţiale (I.C.P.A.S.) în 1968. începând activitatea alături de alţi şaisprezece ingineri şi proiectanţi conduşi de către inginerul Radu Manicatide şi zece ingineri, proaspăt absolvenţi ai T.C.M., promoţia 1969. Conducerea a fost asigurată de către inginerul Constantin Teodorescu, în funcţia de director general, colonelul Moisei Eufimie, în funcţia de director ştiinţific şi inginerul Teodor Zanfirescu care a îndeplinit funcţia de director tehnic. Proiectele mari efectuate în cadrul acestui institut au fost cele ale avioanelor militare, de şcoală şi antrenament şi utilitare IAR-93, IAR-99, IAR-95 (avion supersonic, care a rămas în faza de proiect), IAR-821, IAR-822, IAR-823, IAR-827. Concomitent cu îndeplinirea funcţiei de director tehnic, Teodor Zanfirescu a fost şeful comisiei de legătură cu partea iugoslavă în cadrul programului YUROM, care avea ca sarcină proiectarea şi construirea avionului militar de vânătoare-bombardament IAR-93.
În luna ianuarie 1979 a fost numit directorul Centralei Naţionale a Industriei Aeronautice Române (C.N.I.A.R.), funcţie pe care a îndeplinit-o până în anul 1985, când a fost numit în funcţia de director la Întreprinderea de avioane Băneasa, unde s-a ocupat exclusiv de programul realizării avionului comercial B.A.C. 1-11. În anul 1989 a cerut să fie eliberat din funcţie, rămânând în continuare în cadrul aceleiaşi întreprinderi până în anul 1990 când s-a pensionat.”
(Lt-comandor av. (r) Gheorghe Ion Vaida, Avionul IAR-93. Oameni și fapte)
Instantaneul istoric îl surprinde pe dl. Director Teodor Zanfirescu prezentându-i Academicianului Henri Coandă activitatea colectivului său de ingineri.
Tinerii noștri trebuie să cunoască istoria aviației române și să fie mândri de realizările marcante ale inginerilor formați în Catedra de Aviație devenită ulterior Facultatea de Inginerie Aerospațială. Asociația Alumni Politehnica Aerospace Engineering va organiza și alte întâlniri cu personalități de seamă dintre absolvenții facultății.
Proceduri operationale
PO privind acordarea burselor si a altor forme de sprijin material pentru studenti PO privind cazarea studentilor in camine PO privind circuitul documentelor PO privind completarea registrului matricol pentru ciclul de studii de licenta PO privind completarea...
Regulament admitere studii de licenta 2021
<< REGULAMENT privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in ciclul de studii universitare de licenta, an univ. 2021-2022 >>
Metodologie admitere studii de doctorat 2021
<< METODOLOGIE privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere la doctorat, an univ. 2021-2022 >>
Regulament admitere studii de master 2021
<< REGULAMENT privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in invatamantul universitar de masterat, an univ. 2021-2022 >>
Regulament finalizare studii 2020-2021
<< Regulament privind organizarea examenelor de finalizare a studiilor in UPB 2020-2021 >>
Hotărârea din 25.03.2021 privind desfășurarea activităților didactice în sistem exclusiv on-line
<< Hotărârea de Senat al Universității Politehnica București privind organizarea cursurilor în săptămânile 5,6,7 și 8 din semestrul 2 al anului universitar 2020-2021 >>
Anunț proiect MAXIMUS (selecție grup țintă anul III de studii)
Facultatea de Inginerie Aerospațială este implicată în proiectul MAXIMUS, prin care se vor derula, în perioada 15 februarie - 31 martie 2021, activitați dedicate studenților aflați în anul III de studii. Pentru a vă înscrie în grupul țintă, găsiți toate informațiile...
Organizarea sesiunii de examene din semestrul I al anului universitar 2020-2021
Hotărârea de Senat referitoare la organizarea sesiunii de examene din semestrul I al anului universitar 2020-2021
Desfășurarea activităților didactice în sistem exclusiv on-line pentru săptămânile 12,13 si 14 ale anului universitar 2020-2021
Hotărârea de Senat referitoare la desfășurarea activităților didactice în sistem exclusiv on-line pentru săptămânile 12,13 si 14 ale anului universitar 2020-2021
ANUNȚ IMPORTANT
In perioada 18.11 - 27.11.2020, programul secretariatului cu publicul pentru situatii care nu pot fi rezolvate prin e-mail este urmatorul: marti si joi intre orele 10 si 14
0 Comentarii