Best Aerospace Engineering Employer Award
Best Aerospace Engineering Employer Award este un trofeu anual acordat acelui angajator care are cei mai mulți absolvenți ai Universității Politehnica din București – Facultatea de Inginerie Aerospațială angajați în ultima perioadă.
Galeria Laureaților Best Aerospace Engineering Employer Award
Best Aerospace Engineering Employer Award 2019 ROMAERO SA
Best Aerospace Engineering Employer Award 2018 INCAS
Best Aerospace Engineering Employer Award 2017 Aerostar SA
Best Aerospace Engineering Employer Award 2016 Blue Air
Regulamentul Competiției
Regulamentul și mecanismul acestui concurs aprobate în ședința BEF din 22 martie 2017 (modificat în ședințele BEF din 13 septembrie 2017 și 12 decembrie 2018) sunt următoarele:
- În baza de date de alumni a facultății se numără câți absolvenți de licență, master și doctorat lucrează la fiecare angajator, până la o anumită dată a anului (31 august). În acest proces, sunt implicați și alumni pentru a valida informația din baza de date și pentru a o actualiza.
- Se calculează un index care să favorizeze angajările mai recente, pe o fereastră alunecătoare de timp de 5 ani.
- În calculul indexului se dau ponderi pentru tipul de diplomă astfel: 1 pentru ingineri, 2 pentru absolvenții de master și 4 pentru doctori.
- Un absolvent care era deja angajat la momentul absolvirii intră în calcul, ca și un absolvent care a fost angajat ulterior absolvirii. În acest mod, se privilegiază angajatorii care își susțin practic angajații să-și continue studiile. Spre exemplu, un angajat inginer care a terminat între timp și masterul intră cu ponderea 3 (1 pentru că a fost angajat ca inginer acum 3 ani și 2 pentru că la absolvirea masteratului era angajat).
- După ce se face ierarhia, se propune angajatorului acceptarea trofeului într-un cadru festiv, la festivitatea de deschidere a anului universitar la facultate. Angajatorul va fi invitat și va fi rugat să participe inclusiv cu acei alumni pe care i-a angajat.
- Momentul acordării trofeului este unul special. El aduce atât capital de imagine pentru toate părțile (universitate, facultate, angajator), dar mai ales capital motivațional. Astfel, tinerii boboci văd pe viu tineri care au reușit profesional făcând această facultate. Reprezentantul angajatorului care primește trofeul va fi invitat să vorbească, dar și tinerii alumni.
- Acordarea trofeului ar putea avea și ecou în media, cu mai multe valențe pozitive.
Avantajele și valențele mediatice pozitive ale concursului sunt următoarele:
- Universitatea și facultatea demonstrează public că se străduiesc să asigure locuri de muncă absolvenților (acest lucru este cert, însă nu este perceput cu acuratețe de studenți, de prospecți și de societate în general). Eforturile care se fac sunt deseori neevidente.
- Circulă ideea că absolvenții cu studii superioare nu-și pot găsi de lucru. Concursul contrazice decisiv această marotă. În orice caz, inginerii își găsesc de lucru. Există mai mulți angajatori, care concurează implicit pentru acest trofeu, angajând cât mai mulți absolvenți.
- Se probează că încă există industrie, există angajatori importanți (în ciuda unor percepții sceptice care infestează uneori mass media și rețelele sociale). Se pot aduce în atenția mediatică angajatori noi pe piață. Dinamica economiei românești în domeniul industrial este și va rămâne pozitivă, mai cu seamă în industriile aeronautică, a transportului aerian și a astronauticii.
- Bobocii și studenții văd clar un drum profesional pentru ei, un exemplu concret și pot interacționa cu colegii lor mai mari. Beneficiul motivațional este cert.
- Absolvenții se văd în lumina reflectoarelor la facultatea pe care au absolvit-o, ceea ce crește sentimentul lor de apartenență la comunitatea academică, mândria de a fi politehnist și aeronavist și pornește un cerc virtuos de implicare în viața universității și a facultății.
- Se încurajează și se intensifică relația cu alumni, întreținerea bazei de date de alumni, se crează mai mult interes chiar din partea absolvenților să se înregistreze în baza de date a facultății.
- În conjunctura de astăzi, în care angajatorii dedică bugete pentru a obține favorabilitate pe piața muncii, căutând să intereseze și să atragă tineri de bună calitate profesională, un astfel de trofeu ar putea deveni o lovitură de imagine pentru ei și, după câțiva ani, concursul ar putea chiar să capete un interes special din partea lor.
- Faptul că angajatorii invitați la ridicarea trofeului sunt rugați să-și spună părerea este de natură să mai atenueze din unele frustrări care există în rândul acestora, că profesorii nu țin cont de părerea lor. În general angajatorii sunt nemulțumiți că absolvenții nu știu meserie și că ei trebuie să-i pregătească, uitând că rolul principal al universității este formativ, nu informativ și uitând că stagiatura este obligatorie ca etapă de finalizare a unei pregătiri profesionale. Privilegiind în acest dialog angajatorii care au obținut premiul, se va acorda pondere opiniilor mai favorabile universității și facultății.
- Crește vizibilitatea universității și a facultății în industrie, între angajatori. Astfel, universitatea, ca lider național în învățământul superior tehnic, își atribuie un rol de ”arbitru” în acordarea unui premiu, pe reguli obiective, incontestabile, transparente și clare, ceea ce trebuie să elimine orice suspiciune și să legitimeze acest rol.
- Crește vizibilitatea unor angajatori în comunitatea academică și potențialul încherii unor acorduri și parteneriate directe.
În ședința BEF din 13 sep 2017 s-a decis ca data de referință să fie 31 august în loc de 31 decembrie (Art. 1), pentru a face relevante angajările cele mai recente din anul respectiv. De asemenea la Art. 5 s-a fixat deschiderea anului universitar ca dată de acordare. În vechea formă a regulamentului era opțional (”de regulă la festivitatea de deschidere”).
În ședința BEF din 12 dec 2018 s-a decis schimbarea metodei de colectare a datelor din baza de date de alumni și anume în loc de chestionarele transmise angajatorilor, se va contabiliza numărul de membri juniori ai Asociației Alumni Politehnica Aerospace Engineering, care pun la dispoziție ei înșiși (prin adeziunea la organizație) informația unde sunt angajați. Menționăm că în cazul membrilor juniori (timp de 5 ani de la absolvire), cotizația este zero. Din cauza Regulamentului GDPR, angajatorii nu mai pot furniza aceste informații facultății. De asemenea, s-a prelungit perioada de la 4 ani la 5 ani, pentru a echivala calitatea de membru junior al Asociației Alumni cu contabilizarea numărului de angajați.
Anunturi
AeroConnectMeetings
În data de 2 martie 2024 a avut loc AeroConnectMeetings, un eveniment dedicat ingineriei Aerospațiale prin care studenții de la Facultatea de Ingnerie Aerospațială au avut posibilitatea de a...
Echivalarea modulelor PART66
În urma demersului făcut către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, şi a recunoaşterii conţinutului curicular la unele discipline predate la Facultatea de Inginerie Aerospaţială, UNSTPB, în raport cu cerinţele prevăzute la modulele din Anexa III, PART 66, a...
<< Concurs pentru postul de director Departamentul de Ingineria Sistemelor Aeronautice și Management Aeronautic ”Nicolae Tipei” 2024-2029 >>
Depunerea dosarului pentru concursul de director de departament se va face pana la data de 21.02.2024, ora 16:00, la secretariatul departamentului. Sedinta de alegere a directorului de departament va avea loc in data de 27.02.2024, ora 14:00, la secretariatul...
<< Concurs pentru postul de director Departamentul de Grafica Inginereasca si Design Industrial 2024-2029 >>
Depunerea dosarului pentru concursul de director de departament se va face pana la data de 26.02.2024, ora 12:00, la secretariatul departamentului. Sedinta de alegere a directorului de departament va avea loc in data de 29.02.2024, ora 12:00,la sediul departamentului...
Concurs pentru postul de director Departamentul de Științe Aerospațiale ”Elie Carafoli” 2024-2029
Depunerea dosarului pentru concursul de director de departament se va face pana la data de 22.02.2024, ora 16:00, la secretariatul departamentului. Sedinta de alegere a directorului de departament va avea loc in data de 28.02.2024, ora 14:00, la secretariatul...
Premiul SESAR Young Scientist Award – Movilă George-Daniel
„În iulie 2023 am absolvit Facultatea de Inginerie Aerospațială la specializarea Echipamente și Instalații de Aviație, UPB. În același an, în noiembrie, am fost nominalizat la Single European Sky ATM Research (SESAR) Young Scientist Award (YSA), la care am concurat cu...
Metodologia privind organizarea și desfășurarea taberelor studențești 2024
Casa de Cultură a Studenților din București, instituție publică subordonată Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse vă transmite va pune la dispozitie documentația aferentă și metodologia privind organizarea și desfășurarea taberelor studențești 2023...
Cabinet de consiliere AeroPsi gratuit pentru studentii facultatii
Dragi studenți, In facultatea de Inginerie Aerospațială începând cu data de 11 decembrie 2023, funcționează "AeroPsi", un cabinet care vă va oferi servicii gratuite de consiliere, psihologie și psihoterapie. Serviciile sunt oferite de un psiholog atestat de Colegiul...
Anunț privind desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de DECAN 2024 – 2029
<< Anunț privind desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de DECAN din cadrul facultăților Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București pentru mandatul 2024 - 2029 >> << Metodologie privind organizarea și...
Selecție mobilități studenți, Granturi SEE Universitatea din Islanda decembrie 2023
În cadrul Programului de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor (ESAYEP), finanţat prin Granturile SEE - Mecanismul Financiar 2014-2021, se organizează selecția participanților pentru 6 mobilități studențești pentru anul universitar 2023-2024: Tip...