Misiunea și Viziunea

Ian 3, 2017

Misiune: Cercetare avansată și educație în ingineria aerospațială

Viziune: Strategie de diferențiere și de excelență bazată pe exigență, adecvată domeniului tehnologic de vârf

Valori:

  • Profesionalism și performanță
  • Responsabilitate profesională, exigență, în acord cu standardele industriei aerospațiale
  • Integritate, corectitudine, norme etice solide
  • Creativitate științifică și tehnică, investiția de inteligență în tot ceea ce facem
  • Solidaritate și spirit de echipă, apartenența absolvenților la o rețea profesională internațională
  • Spiritualitate națională și afirmarea ei în Europa și în lume

 

Misiunea Facultății de Inginerie Aerospațială (FIA) este definită în Carta Universității Politehnica din București și anume de cercetare avansată și educație, ca o intersecție a educaţiei, prin formarea profesională, a cercetării ştiinţifice, prin producerea cunoaşterii şi a inovării, ca principale obiective ale societăţii şi ale economiei bazate pe cunoaştere.

FIA pregătește intelectuali și anume ingineri și cercetători științifici în domeniul inginerie aerospațială, la nivelul celor trei cicluri ale învățământului superior: licență, masterat și doctorat. De asemenea, facultatea este o componentă importantă a sistemului național de cercetare științifică în domeniul aerospațial.

FIA a câștigat un prestigiu excepțional, fiind recunoscută pe plan internațional pentru competitivii săi aboslvenți. FIA este în prezent pe o linie ascendentă, aproape de statutul de nișă de excelență profesională.

Domeniul aeronautic și spațial este unul la frontiera cunoașterii, multidisciplinar, de mare complexitate și de avangardă tehnologică. Școala din acest domeniu formează o elită profesională. Strategia adecvată este prin urmare una de diferențiere și una de excelență, de performanță bazată pe exigență.

Motorul motivațional al facultății funcționează bine în România de peste un secol: pasiunea pentru aviație și astronautică.

Despre Inginerie

„Ingineria reprezintă o mare profesie. Există în ea satisfacţia de a urmări o plăsmuire a imaginaţiei care prinde viaţă, cu ajutorul ştiinţei, într-un plan pe hârtie. Apoi, se va trece la realizarea in piatră, metal sau energie. Acesta poate fi privilegiul unic al inginerului.

Marea responsabilitate a Inginerului, in comparaţie cu celelalte profesii, este aceea că lucrările sale sunt vizibile la tot pasul. El nu poate îngropa greşelile în mormânt, precum doctorii. El nu poate argumenta, doar din vorbe, precum judecătorii şi avocaţii. El nu poate, la fel ca arhitecţii, să-şi acopere eşecurile cu pomi sau viţă de vie. El nu poate, la fel ca politicienii, să pună toate neajunsurile sale pe seama adversarilor, sperând că oamenii vor uita.

Un inginer, pur şi simplu, nu poate nega ceea ce a făcut; în cazul în care lucrările sale nu funcţionează, el este responsabil. Aceasta este fantasma care îi bântuie nopţile şi zilele.

El este cel care, la sfârşitul zilei, se reîntoarce la locul de muncă să calculeze din nou.

El se trezeşte noaptea într-o sudoare rece şi pune pe hârtie ceva, care arată ca o „prostie” dimineaţa. Toată ziua el tremură la gândul că ar putea să apară ceva imprevizibil, care să-i zdruncine opera la care lucrează. Pe de altă parte, spre deosebire de medicul său, el nu-şi duce viaţa printre cei suferinzi şi slabi. Spre deosebire de soldat, distrugerea nu este scopul lui. Spre deosebire de avocat, certurile nu reprezintă pâinea lui de zi cu zi.

El, Inginerul, are sarcina de a îmbrăca oasele goale ale ştiinţei cu viaţă, confort şi  speranţă. Nicio îndoială însă, anii trec, iar oamenii, privind o construcţie, uită care Inginer a făcut-o, chiar dacă au ştiut vreodată!… De foarte multe ori, doar vreun politician sau vreun finanţator îşi pune numele pe construcţia sa.

Cu satisfacţii pe care puţine profesii le pot cunoaşte, inginerul se uita înapoi cu bucurie la fluxul nesfârşit de bunătate şi binefacere care decurge din succesele sale. Iar respectul şi recunoaşterea colegilor săi profesionişti reprezintă tot ceea ce îşi doreşte…”

Al 31-lea Președinte al SUA, Herbert Hoover (1874 – 1964)

Anunturi

Sponsorizare S.C. AEROSTAR S.A. Bacău

Luni, 20 noiembrie 2018, Facultatea de Inginerie Aerospațială a primit din partea companiei S.C. AEROSTAR S.A. Bacău o sponsorizare constând în componente (dezafectate) de avion de transport (actuator tren aterizare, actuator frână aerodinamică, actuator deblocare...

citește mai mult

Liviu Librescu

Liviu Librescu – eroul de la Virginia Tech University- Liviu Librescu este unul dintre absolvenţii de renume ai Facultăţii de Inginerie Aerospaţială din Bucureşti, cu care ne mândrim atât datorită succeselor academice şi onorurilor de care a avut parte, cât şi pentru...

citește mai mult

Accidentul Lion Air

Accidentul  LION  AIR  -29 octombrie 2018- ziua în care neprevăzutul s-a produs: unul dintre cele mai noi modele de aeronave Boeing – 737MAX s-a prabuşit în Marea Java, Indonezia- Zborul  Lion Air JT610, operat de aeronava  Boeing  737MAX  PK-LQP(MSN 43000) FF...

citește mai mult

PoliJobs 2018

PoliJobs 2018 va avea loc anul acesta pe 7 și 8 noiembrie (Miercuri si Joi), în Holul AN, între orele 10.00- 16.00. Este cel mai mare târg de cariere, organizat de către Universitatea Politehnica din București, prin intermediul POLIJOBS. Peste 50 de companii de pe...

citește mai mult

GKN Fokker Engineering Romania

GKN FOKKER ENGINEERING ROMÂNIA angajează ingineri aerospațiali. În 2016 am semnat un parteneriat strategic cu această prestigioasă companie, care are peste un deceniu în România și multe reușite la activ în domeniul proiectării de aeronave de ultimă generație cu...

citește mai mult

CATIA Lab

Catia Lab este laboratorul prin care UPB - Facultatea de Inginerie Aerospațială și ALTEN Delivery Center Bucharest(GECI Engineering Services) își doresc să pună bazele următoarei generații de ingineri proiectanți de aeronave și nu numai. Invităm toți studenții care...

citește mai mult