Misiunea și Viziunea

ian. 3, 2017

Misiune: Cercetare avansată și educație în ingineria aerospațială

Viziune: Strategie de diferențiere și de excelență bazată pe exigență, adecvată domeniului tehnologic de vârf

Valori:

  • Profesionalism și performanță
  • Responsabilitate profesională, exigență, în acord cu standardele industriei aerospațiale
  • Integritate, corectitudine, norme etice solide
  • Creativitate științifică și tehnică, investiția de inteligență în tot ceea ce facem
  • Solidaritate și spirit de echipă, apartenența absolvenților la o rețea profesională internațională
  • Spiritualitate națională și afirmarea ei în Europa și în lume

 

Misiunea Facultății de Inginerie Aerospațială (FIA) este definită în Carta Universității Politehnica din București și anume de cercetare avansată și educație, ca o intersecție a educaţiei, prin formarea profesională, a cercetării ştiinţifice, prin producerea cunoaşterii şi a inovării, ca principale obiective ale societăţii şi ale economiei bazate pe cunoaştere.

FIA pregătește intelectuali și anume ingineri și cercetători științifici în domeniul inginerie aerospațială, la nivelul celor trei cicluri ale învățământului superior: licență, masterat și doctorat. De asemenea, facultatea este o componentă importantă a sistemului național de cercetare științifică în domeniul aerospațial.

FIA a câștigat un prestigiu excepțional, fiind recunoscută pe plan internațional pentru competitivii săi aboslvenți. FIA este în prezent pe o linie ascendentă, aproape de statutul de nișă de excelență profesională.

Domeniul aeronautic și spațial este unul la frontiera cunoașterii, multidisciplinar, de mare complexitate și de avangardă tehnologică. Școala din acest domeniu formează o elită profesională. Strategia adecvată este prin urmare una de diferențiere și una de excelență, de performanță bazată pe exigență.

Motorul motivațional al facultății funcționează bine în România de peste un secol: pasiunea pentru aviație și astronautică.

Despre Inginerie

„Ingineria reprezintă o mare profesie. Există în ea satisfacţia de a urmări o plăsmuire a imaginaţiei care prinde viaţă, cu ajutorul ştiinţei, într-un plan pe hârtie. Apoi, se va trece la realizarea in piatră, metal sau energie. Acesta poate fi privilegiul unic al inginerului.

Marea responsabilitate a Inginerului, in comparaţie cu celelalte profesii, este aceea că lucrările sale sunt vizibile la tot pasul. El nu poate îngropa greşelile în mormânt, precum doctorii. El nu poate argumenta, doar din vorbe, precum judecătorii şi avocaţii. El nu poate, la fel ca arhitecţii, să-şi acopere eşecurile cu pomi sau viţă de vie. El nu poate, la fel ca politicienii, să pună toate neajunsurile sale pe seama adversarilor, sperând că oamenii vor uita.

Un inginer, pur şi simplu, nu poate nega ceea ce a făcut; în cazul în care lucrările sale nu funcţionează, el este responsabil. Aceasta este fantasma care îi bântuie nopţile şi zilele.

El este cel care, la sfârşitul zilei, se reîntoarce la locul de muncă să calculeze din nou.

El se trezeşte noaptea într-o sudoare rece şi pune pe hârtie ceva, care arată ca o „prostie” dimineaţa. Toată ziua el tremură la gândul că ar putea să apară ceva imprevizibil, care să-i zdruncine opera la care lucrează. Pe de altă parte, spre deosebire de medicul său, el nu-şi duce viaţa printre cei suferinzi şi slabi. Spre deosebire de soldat, distrugerea nu este scopul lui. Spre deosebire de avocat, certurile nu reprezintă pâinea lui de zi cu zi.

El, Inginerul, are sarcina de a îmbrăca oasele goale ale ştiinţei cu viaţă, confort şi  speranţă. Nicio îndoială însă, anii trec, iar oamenii, privind o construcţie, uită care Inginer a făcut-o, chiar dacă au ştiut vreodată!… De foarte multe ori, doar vreun politician sau vreun finanţator îşi pune numele pe construcţia sa.

Cu satisfacţii pe care puţine profesii le pot cunoaşte, inginerul se uita înapoi cu bucurie la fluxul nesfârşit de bunătate şi binefacere care decurge din succesele sale. Iar respectul şi recunoaşterea colegilor săi profesionişti reprezintă tot ceea ce îşi doreşte…”

Al 31-lea Președinte al SUA, Herbert Hoover (1874 – 1964)

Anunturi

Lecții din Criza Boeing 737 MAX

În desfășurarea crizei Boeing 737 MAX avem în media o foarte bună acoperire a opiniilor tuturor celor interesați de acest caz, cu excepția inginerilor de aviație, care de fapt poartă responsabilitatea pentru fiecare din factorii cauzali semnificativi pentru pierderea...

citește mai mult

Practica de zbor 2019

Înființarea facultății a adus cu sine an de an experiența mult așteptată de studenții merituoși: practica de zbor din vara anului II. Tradiția s-a menținut până în anii ’90, fiind reluată ulterior cu sprijinul și cu bunăvoința Ministerului Educației Naționale, al...

citește mai mult

Program special secretariat

Secretariatul și Decanatul Facultății de Inginerie Aerospațială au un program special pe perioada concediului astfel: în fiecare miercuri orele 10-13. Secretariatul mai funcționează miercuri 24 și joi 25 iulie orele 8-18, iar de vineri numai cu programare. Pe perioada...

citește mai mult

Noua Revoluție Franceză: 3DEXPERIENCE

Astăzi sărbătorim Franța și ne aducem aminte de Revoluția Franceză, care a remodelat istoria Europei și a lumii întregi. Mai puțin cred că ne-am aștepta ca o Nouă Revoluție Franceză, infinit mai pașnică de data asta, să remodeleze istoria Europei și a lumii abia...

citește mai mult

Tarom angajează ingineri de aviație

Prin amabilitatea absolventei noastre Diana Liță, inginer care lucrează la Tarom în atelierul de reparații avansate materiale compozite, am primit un anunț de angajări de ingineri de aviație. Recomandăm cu căldură compania Tarom, cu care facultatea noastră colaborează...

citește mai mult

Tabere studențești 2019

Ca in fiecare an UPB oferă studenților posibilitatea de a participa la programul de tabere. Început cu o luna in urma si derulat la nivelul întregii universități procesul de atribuire a locurilor s-a încheiat. Rezultatele pentru studenții FIA le găsiți...

citește mai mult