Mesajul Decanului

dec. 24, 2016

La decanat avem în ton
un motto elocvent:
Decât să pice-un avion,
mai bine un student.
Prof. Corneliu Berbente, Decan 1980-1988 și 2000-2004

Aviația și astronautica sunt domenii de vârf tehnologic. Prin urmare, e o facultate grea. Oferă însă satisfacții profesionale unice, iar joburile pot fi de mare răspundere și, în consecință, bine plătite.  Dacă vorbim de exploatare și întreținere, un singur avion de transport costă între 50 și 200 de milioane de Euro. Putem să ne dăm seama ușor câtă răspundere are un inginer care se ocupă de o flotă chiar mică, de 5-10 avioane.  Dacă vorbim de proiectare sau de fabricație, inginerii pregătiți de noi au contribuții majore la proiecte internaționale de multe miliarde de Euro, cum sunt Airbus A350, Gulfstream G650, elicopterul Airbus Helicopters H215, sau la noile lansatoare ale Agenției Spațiale Europene (ESA).  Dacă vorbim de navigație aeriană, sistemul de management al traficului aerian din Europa are o cifră de afaceri de 8 miliarde de Euro anual. Mulți dintre inginerii care gestionează acest sistem sunt români. La Eurocontrol se vorbește românește, avem zeci de absolvenți care lucrează acolo. De asemenea și la ROMATSA sunt mulți absovenți ai facultății noastre. Domeniul UAV / RPAS este unul cu o dinamică incredibilă. Studenții și inginerii noștri sunt implicați de peste 10 ani în proiecte importante și au câștigat mai multe concursuri internaționale. Calificarea de inginer aerospațial din România este recunoscută și apreciată peste tot în lume, pentru că facultatea are tradiție și un bun renume.

 

Conf. dr. ing. Octavian Thor Pleter, MBA (MBS)

Decanul Facultății de Inginerie Aerospațială, 2016-2020

Dragi viitori studenți,

Sunteţi la vârsta la care va trebui să faceţi o opțiune. Ştiu că este foarte greu şi vă înţeleg. Eu, ca părinte şi dascăl, îmi permit să vă sugerez un drum în viaţă. Este drumul pe care visele devin realitate, iar realitatea creează vise. A fi un inginer 3D, în domeniul aerospaţial, nu este doar o meserie ci, mai mult, o artă inginerească. Inginerii noştri se mândresc cu faptul că nu sunt doar posesorii unor diplome sau ale unor titluri, ci sunt visătorii care iubesc ingineria, adevărați filoingineri. Este suficient să priviţi în jur şi veţi vedea că tot ceea ce există are amprenta acestui domeniu pe care, cu respect, îl numim aerospaţial. Industria de aviaţie este un vârf de lance în tot ceea ce înseamnă inginerie. În acest domeniu de vârf se investesc sume uriaşe, se obţin, uneori cu sacrificii, rezultate deosebite care, apoi, se aplică în toată industria orizontală. Priviţi o pasăre, priviţi un avion, cea mai simplă pasăre, şi veţi constata că esenţa lor este aceeaşi, zborul, aşa cum afirma marele sculptor şi filozof român Constantin Brâncuşi. Printre studenţi circulă un aforism, pe care, doar ca ingineri sau piloţi, îl puteţi trăi. El ne transmite un mesaj de suflet, faptul că „Aviaţia dă senzaţia”. Vreţi să trăiţi cu adevărat aceste senzaţii, alegeţi-vă acest drum în viată şi nu veţi avea nicio dezamăgire căci aceasta este unica şi sublima cale a celor inteligenţi, încrezători, puternici şi curajoşi. Alături de dascălii noştri care, pe lângă cunoştinţe, cu conştiinţă, vă vor dărui şi puţin din sufletul lor, veţi învăţa să zburaţi. Bateţi la porţile şcolii noastre aerospațiale, iar noi vă vom deschide!

 

Prof. dr. ing. DHC Virgil Stanciu

Decanul Facultății de Inginerie Aerospațială 2008-2016

Anunturi

Deschiderea 2019

Deschiderea anului universitar 2019-2020 va avea loc luni 23 septembrie 2019, în Marea Aulă a UPB la ora 10. Studenții de anul I sunt așteptați la ora 9:40 la intrarea în Aulă. Sunt 55 de locuri rezervate la mijlocul sălii pentru studenții FIA proaspăt admiși, cerem...

citește mai mult

Dr. Marius Ioan Piso DHC

La propunerea Facultății de Inginerie Aerospațială, Senatul Universității Politehnica din București acordă titlul de Doctor Honoris Causa Președintelui Agenției Spațiale Române, Dr. Marius Ioan Piso. Festivitatea va avea loc în Sala Senatului vineri 13 septembrie...

citește mai mult

Lecții din Criza Boeing 737 MAX

În desfășurarea crizei Boeing 737 MAX avem în media o foarte bună acoperire a opiniilor tuturor celor interesați de acest caz, cu excepția inginerilor de aviație, care de fapt poartă responsabilitatea pentru fiecare din factorii cauzali semnificativi pentru pierderea...

citește mai mult

Practica de zbor 2019

Înființarea facultății a adus cu sine an de an experiența mult așteptată de studenții merituoși: practica de zbor din vara anului II. Tradiția s-a menținut până în anii ’90, fiind reluată ulterior cu sprijinul și cu bunăvoința Ministerului Educației Naționale, al...

citește mai mult