”Datorez o bună parte a succesului meu profesional și a reușitei în carieră pregătirii academice de excepție, profesionalismului și dedicației cadrelor didactice de care am beneficiat ca student al Facultății de Inginerie Aerospațială.

Ce a făcut și face specială această facultate nu este numai programul academic oferit, dar și atmosfera, calitatea și exigența cadrelor didactice și nu în ultimul rând fascinația domeniului.

Nivelul ridicat de reușită în cariera profesională a absolvenților Facultății de Inginerie de Aviație este rezultatul standardului ridicat de educație academică și de aviație oferit de această facultate. Absolvenții i-au purtat numele și i-au făcut renumele peste tot în lume, în variate domenii legate de aviație și nu numai.  Îi regăsim oriunde profesionalismul, calitatea educației academice, spiritul de inventivitate și dedicația sunt necesare reușitei: de la Airbus, Boeing sau Bombardier la IAvB, COMOTI, INCAS sau Aerostar, de la Microsoft, Alcatel sau Thales la ADACEL sau Indra, de la OACI, Eurocontrol, ESA, EASA sau AACR, la ROMATSA, TAROM sau BlueAir, pentru a cita numai câteva din instituțiile sau înterprinderile care beneficiază de expertiza și pregătirea lor.

Pentru a parafraza cuvintele celebre ale președintelui Statelor Unite ale Americii, John F. Kennedy (12 septembrie 1962, Rice Stadium, Houston, Texas – “We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard; because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one we intend to win)  alegem să urmăm cursurile facultății de inginerie aerospațială nu pentru că este ușor, ci pentru că este greu, pentru că suntem pregătiți a ne asuma provocarea unei curse dificile și deciși a dedica toate eforturile și energiile necesare pentru a o câștiga.  Sunt mândru a mă număra printre absolvenții acestei facultăți.”

Ing. George Firican

Director adjunct al Organizației Aviației Civile Internaționale – Regiunea Europa și Atlanticul de Nord (ICAO-EUR/NAT)

Paris, martie 2017

„Pentru mine este o imensă plăcere să fiu aici. Petrecând mulţi ani în Eurocontrol, am interacţionat cu oameni de toate felurile, din diferite ţări şi un lucru a devenit evident pentru noi toţi: standardul educaţiei de aviaţie de aici, din România. Profesioniştii care veneau în Eurocontrol din România se remarcau dintre celelalte naţionalităţi, erau „cap şi umeri” mai sus decât ceilalţi, pentru că erau atât de bine pregătiţi, prin cursurile pe care le urmaseră aici, în această universitate. De aceea am ţinut să vin în tot acest timp [de 12 ani], să aduc recunoştinţa şi aprecierea mea pentru profesorii lor din România, pentru munca lor remarcabilă şi pentru viziunea lor, care, în mod evident, au stat la baza unei asemenea pregătiri.”

Ing. Peter Stastny

director, ATM Safety Consultants

Ex-director safety EUROCONTROL și expert ATM la Imperial College of London

(din prezentarea la Air Navigation Convention 2010)

„Am intâlnit mulți oameni interesanți, începând cu universitatea. Sunt foarte recunoscător și mândru de profesorii mei. Nu pot să-mi exprim gratitudinea în cuvinte. Ca mine și mulți alți colegi de-ai mei care lucrează la Eurocontrol, suntem absolvenții acestei facultăți și această reușită aparține profesorilor noștri. Le mulțumesc și sunt recunoscător pentru cât de exigenți au fost cu noi, când am fost studenți în această universitate. Bucurați-vă de ei și respectați-i, pentru că ei vă vor deschide mintea și vă vor ghida carierele viitoare. În cei cinci ani de universitate, n-am îndrăznit niciodată să intru în clasă după profesorul meu. Fiți destepți, învățați, încercați să-i depășiți [pe profesori], dar în același timp fiți modești și încercați să studiați cât de mult este posibil, pentru a dovedi că sunteți demni de titlul de alumni ai Facultății de Inginerie Aerospațială. Eu am venit la această facultate deoarece fratele meu studiase aici. Astăzi, el este responsabil pentru motoarele de la Airbus A380 și își iubește mult munca. Am absolvit în 1992 secția de avionică [Echipamente și Instalații de Aviație]. Când am terminat, l-am întâlnit pe Dan Andrei, unul din „tații” mei secunzi și am debutat la Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Apoi m-am mutat la ROMATSA – acolo am trăit timpuri extraordinare și cred că este foarte mult de lucru aici, în România. După câțiva ani am fost cooptat la Eurocontrol. Suntem aproximativ 2000 de oameni, împărțiți în câteva locații. Eu lucrez la Bruxelles, în Belgia, unde avem un centru pentru Unitatea de Management, care încearcă să prevină întârzierile în Europa, precum și un birou pentru Facturarea Serviciilor. Mai avem un centru de cercetări lângă Paris, o școală în Luxemburg, un centru de control de trafic în Olanda, la Maastricht, cel mai aglomerat centru de control din Europa. Acolo, ca manager principal de program lucrează unul dintre cei mai buni prieteni ai mei, Răzvan Mărgăuan, care este unul dintre absolvenții străluciți ai acestei facultăți – am un mare respect și recunoștință pentru acest gentleman (românii au asemenea rezultate bune, oriunde se duc). Din păcate el nu a putut veni la aceasta Convenție, dar transmite salutări profesorilor și studenților. ICAO, împreună cu Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA) au o inițiativă denumită „Next Generation Professionals”. Studiile lor au arătat că aviația va necesita peste 200.000 noi piloți până în 2018 și mai mult de 350.000 de piloți până în 2026. Când veți absolvi, vă veți aminti doar cele mai bune lucruri pe care profesorii le-au investit în voi. Ei vă vor înarma cu ceea ce aveți nevoie pentru a reuși. ”

Ing. Antonio LICU

Șeful departamentului pentru siguranță aeronautică al EUROCONTROL

(din prezentarea la Air Navigation Convention 2010)

„Am absolvit în 2001 specializarea de avionică [Echipamente și Instalații de aviație] a acestei facultăți. Fără să fie un moment cheie al industriei aeronautice române, am fost angajat la Ministerul Transporturilor și am înțeles cum lucrează această instituție la nivelul aviației. Atunci am avut norocul să-mi cunosc un alt mentor, pe dl. Dan Andrei, care m-a cooptat la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, unde am lucrat 4 ani ca inspector aeronautic. În 2004 am avut șansa deosebită să petrec un an la Maastricht Upper Area Control, unde i-am cunoscut pe colegii din alte generații care lucrează la Eurocontrol. Când m-am întors, am fost manager cu calitatea la Blue Air un an, când tocmai porniseră. Din 2006 lucrez la Tarom, cu diferite responsabilități, de la inspector-șef cu siguranța zborului, la poziția actuală de manager cu siguranța și calitatea. Am avut o oportunitate extraordinară în acești 9 ani să lucrez în atât de diferite domenii ale aviației civile, fapt care m-a ajutat mult. A fost și o provocare să trec din domeniul regulatorilor în cel operațional, unde vezi că nu toate sunt negre sau albe, uneori vezi și zone gri, vezi cum funcționează industria, care sunt bunele și relele. În facultate m-am implicat în Euroavia, am fost președintele acestei organizații timp de 3 ani, ajutandu-mă mult să cunosc mai bine aviația civilă din România și din alte țări. Am ales ingineria aerospațială din pasiune. Aceasta este o industrie internațională, iar noi, absolventii ne-am integrat foarte bine în ea. Românii care absolvă această facultate se pot duce oriunde în lume și lucra la orice problemă. Puteți avea succes de asemenea și în România. Această facultate a dat „pieței” „produse foarte bune. Mergeți la cursuri, nu vă puneți întrebări la ce vă trebuie diversele materii, ele vă vor ajuta mult în viitoarea voastră profesiune. Când veți absolvi, piața se va fi ridicat. În decada următoare, domeniul protejării mediului va fi foarte important. De asemenea, industria transportului aerian este de viitor.”

Ing. Dragoș MUNTEANU

ex-Șef al Departamentului de Siguranță și Calitate al TAROM

Expert al IATA (International Air Transport Association)

(din prezentarea la Air Navigation Convention 2010)