Comunitatea academică a Facultății de Inginerie Aerospațială este profund marcată și îndurerată de dispariția MS Regele Mihai I de România (1921-2017). Regele a fost un pasionat de tehnică și mai ales de aviație. Câteva fotografii ne ajută să documentăm această pasiune a Maiestății Sale. Fotografia din titlu reprezintă o hartă cu primele raiduri aeriene ale MS Mihai I ca tânăr pilot.

Se știe că MS Mihai I era pasionat de motoare, dar se știe mai puțin că Regele a făcut și o școală de tehnicieni de aviație, în același an când tatăl său, MS Regele Carol al II-lea inaugura Tunelul Aerodinamic din Polizu și la puțin timp după înființarea Secției de Aviație (credit foto Muzeul Național al Aviației Române și Cristian Iorgov în Grupul fb Istoria Ilustrată a Aeronauticii Române).

MS Regele Mihai I de România a fost un pilot pasionat, experimentat și un promotor al aviației.

În fotografia următoare vedem aeronava Beechcraft 18 cu care MS Regele Mihai I a zburat la Londra pentru a participa la nunta MS Regina Elisabeta a Marii Britanii.

MS Regele Mihai I a fost stră-strănepot al reginei Victoria a Marii Britanii atât pe filieră maternă, cât şi paternă, fiind văr de gradul III cu MS Regina Elisabeta a Marii Britanii. Fotografia îi suprinde la împlinirea a 60 de ani de la urcarea pe tron a Reginei Marii Britanii (credit foto România Regală).

Emblema Forțelor Aeriene Regale Române este crucea cu patru brațe sub forma literei ”M”, de la numele de Mihai.

Este greu de crezut pentru tinerii de astăzi cât de dezvoltată era aviația în Regatul României. Harta următoare s-ar putea să ne pună pe gânduri; sunt rutele zborurilor de pasageri ale companiei LARES pe la 1938.

(credit foto Muzeul Național al Aviației Române și Cristian Iorgov în Grupul fb Istoria Ilustrată a Aeronauticii Române).

 

www.aviatia.ro – Regele-pilot: M.S. Mihai I de România. (sursă: Emisiunea ”Ora Regelui”/TVR1 din 25 Mai 2013). Emisiunea poate fi vizionată la http://www.tvrplus.ro/editie-ora-regelui-105827 — mulțumim ing. Cătălin Floroiu

0 Comentarii

Sponsorizare S.C. AEROSTAR S.A. Bacău

Luni, 20 noiembrie 2018, Facultatea de Inginerie Aerospațială a primit din partea companiei S.C. AEROSTAR S.A. Bacău o sponsorizare constând în componente (dezafectate) de avion de transport (actuator tren aterizare, actuator frână aerodinamică, actuator deblocare...

Liviu Librescu

Liviu Librescu – eroul de la Virginia Tech University- Liviu Librescu este unul dintre absolvenţii de renume ai Facultăţii de Inginerie Aerospaţială din Bucureşti, cu care ne mândrim atât datorită succeselor academice şi onorurilor de care a avut parte, cât şi pentru...

Accidentul Lion Air

Accidentul  LION  AIR  -29 octombrie 2018- ziua în care neprevăzutul s-a produs: unul dintre cele mai noi modele de aeronave Boeing – 737MAX s-a prabuşit în Marea Java, Indonezia- Zborul  Lion Air JT610, operat de aeronava  Boeing  737MAX  PK-LQP(MSN 43000) FF...

PoliJobs 2018

PoliJobs 2018 va avea loc anul acesta pe 7 și 8 noiembrie (Miercuri si Joi), în Holul AN, între orele 10.00- 16.00. Este cel mai mare târg de cariere, organizat de către Universitatea Politehnica din București, prin intermediul POLIJOBS. Peste 50 de companii de pe...

GKN Fokker Engineering Romania

GKN FOKKER ENGINEERING ROMÂNIA angajează ingineri aerospațiali. În 2016 am semnat un parteneriat strategic cu această prestigioasă companie, care are peste un deceniu în România și multe reușite la activ în domeniul proiectării de aeronave de ultimă generație cu...

CATIA Lab

Catia Lab este laboratorul prin care UPB - Facultatea de Inginerie Aerospațială și ALTEN Delivery Center Bucharest(GECI Engineering Services) își doresc să pună bazele următoarei generații de ingineri proiectanți de aeronave și nu numai. Invităm toți studenții care...