Comunitatea academică a Facultății de Inginerie Aerospațială este profund marcată și îndurerată de dispariția MS Regele Mihai I de România (1921-2017). Regele a fost un pasionat de tehnică și mai ales de aviație. Câteva fotografii ne ajută să documentăm această pasiune a Maiestății Sale. Fotografia din titlu reprezintă o hartă cu primele raiduri aeriene ale MS Mihai I ca tânăr pilot.

Se știe că MS Mihai I era pasionat de motoare, dar se știe mai puțin că Regele a făcut și o școală de tehnicieni de aviație, în același an când tatăl său, MS Regele Carol al II-lea inaugura Tunelul Aerodinamic din Polizu și la puțin timp după înființarea Secției de Aviație (credit foto Muzeul Național al Aviației Române și Cristian Iorgov în Grupul fb Istoria Ilustrată a Aeronauticii Române).

MS Regele Mihai I de România a fost un pilot pasionat, experimentat și un promotor al aviației.

În fotografia următoare vedem aeronava Beechcraft 18 cu care MS Regele Mihai I a zburat la Londra pentru a participa la nunta MS Regina Elisabeta a Marii Britanii.

MS Regele Mihai I a fost stră-strănepot al reginei Victoria a Marii Britanii atât pe filieră maternă, cât şi paternă, fiind văr de gradul III cu MS Regina Elisabeta a Marii Britanii. Fotografia îi suprinde la împlinirea a 60 de ani de la urcarea pe tron a Reginei Marii Britanii (credit foto România Regală).

Emblema Forțelor Aeriene Regale Române este crucea cu patru brațe sub forma literei ”M”, de la numele de Mihai.

Este greu de crezut pentru tinerii de astăzi cât de dezvoltată era aviația în Regatul României. Harta următoare s-ar putea să ne pună pe gânduri; sunt rutele zborurilor de pasageri ale companiei LARES pe la 1938.

(credit foto Muzeul Național al Aviației Române și Cristian Iorgov în Grupul fb Istoria Ilustrată a Aeronauticii Române).

 

www.aviatia.ro – Regele-pilot: M.S. Mihai I de România. (sursă: Emisiunea ”Ora Regelui”/TVR1 din 25 Mai 2013). Emisiunea poate fi vizionată la http://www.tvrplus.ro/editie-ora-regelui-105827 — mulțumim ing. Cătălin Floroiu

0 Comentarii

Prelungire sesiune an terminal

Avand in vedere ca toate rezultatele colocviilor au fost anuntate, in situatia in care sunt restantieri, asteptam pina pe 30 mai, ora 20, pe mailul facultatii, propuneri de date de sustinere a restantei pentru aceste materii (anul 4, semestrul al doilea) pentru...

Sustinere publica teza de doctorat

In data de 27.05.2020 ora 16:00 va avea loc sustinerea publica atezei de doctorat cu titlul "Proiectarea și construirea unor machete la o scară favorabilă pentru a verifica pe rând criteriile de similitudine în vederea obținerii unor coeficienți de corecție în...

Cursuri on-line

Conform Hotararii Consiliului de Administratie al UPB Nr. 14, din data de 11.03.2020, in perioada 11-31.03.2020 activitatile didactice se vor desfasura in regim on-line. Mai multe detalii in Forumurile cursurilor, la:...

Irish Aviation Authority – 2 posturi libere

Două posturi se scot la concurs de Irish Aviation Authority, termen de înscriere 10 martie 2020. Unii absolvenți de la noi au reușit să se angajeze anii trecuți la IAA și au făcut o impresie...

Interviu România Cultural

După 9 ani, mâine, 18.02.2020, va avea loc un nou interviu cu domnul Conf. Petrișor Valentin Pârvu privind activitatea legată de UAV-urile din Facultatea de Inginerie Aerospațială. Interviul în urmă cu 9 ani a avut loc la emisiunea Cafeneaua de Știință, transmisă de...