Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 14 mai 2019 a decis următoarele:
Abrogarea Regulilor FIA-1 și FIA-2 (descrise mai jos) și înlocuirea lor cu obligativitatea prezenței la examen a studenților care doresc să promoveze o disciplină având 50 de puncte obținute pe parcurs (sau mai multe). Consiliul a decis ca în mod excepțional această decizie să se aplice imediat, de la data de 14 mai 2019, deci inclusiv pentru sesiunea mai-iunie 2019.
Motivul pentru care Consiliul a luat această decizie nu este acela că Regulile FIA-1 și FIA-2 ar fi fost greșite, ci din cauză că aplicarea lor nu era uniformă, creându-se discrepanțe în evaluarea studenților și provocând tensiuni în comunitatea academică.
Din motive istorice dăm mai jos conținutul regulilor care au fost abrogate:
Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 21 septembrie 2017 a introdus cu începere din anul universitar 2017-2018 următoarele condiții suplimentare concomitente de promovare a disciplinelor la ciclul de studii de licență:
FIA1. Punctajul necesar al activităților pe parcursul semestrului va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat pentru aceste activități, pentru promovarea disciplinei.
 
FIA2. Punctajul necesar al verificării finale (examen sau colocviu) va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat acestei verificări, pentru promovarea disciplinei.
Exemple:
 
La o disciplină cu examen se anunță 50% punctaj pe parcursul semestrului și 50% la examen. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 de puncte total dintre care minimum 25 pe parcurs (condiția FIA1) și minimum 25 la examen (condiția FIA2).
 
La o disciplină cu colocviu se anunță 80% punctaj pe parcursul semestrului și 20% la colocviu. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 puncte total dintre care minimum 40 pe parcurs și minimum 10 la colocviu.
 
Dacă un student obține spre exemplu 50 de puncte pe parcurs și nu se prezintă la examen, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”.
 
Dacă un student obține spre exemplu 60 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 70/30 și la colocviul final ia 10 puncte, va lua nota 4 și nu 7. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
 
Dacă un student face o lucrare de 50 de puncte la un examen la o disciplină 50/50 la care nu a participat (având deci 0 puncte pe parcurs), va lua nota 4 și nu 5. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA1.
Dacă un student obține spre exemplu 80 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 80/20 și este absent la colocviul final, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
Această regulă va fi aplicată de toate cadrele didactice care predau la Facultatea de Inginerie Aerospațială, indiferent de afilierea lor.
Această regulă este introdusă în interesul studenților, pentru a încuraja participarea la ore și buna pregătire a studenților, precum și exigența profesorilor, absolut necesare într-un domeniu tehnic de vârf.
Această regulă a fost comunicată comunității academice a facultății la începutul anului universitar 2017-2018. Regula este aplicabilă în condițiile Art. 16 alin. (4) al Regulamentului Studiilor de Licență.

 

0 Comentarii

Echivalarea modulelor PART66

În urma demersului făcut către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, şi a recunoaşterii conţinutului curicular la unele discipline predate la Facultatea de Inginerie Aerospaţială, UNSTPB, în raport cu cerinţele prevăzute la modulele din Anexa III, PART 66, a...

Premiul SESAR Young Scientist Award – Movilă George-Daniel

„În iulie 2023 am absolvit Facultatea de Inginerie Aerospațială la specializarea Echipamente și Instalații de Aviație, UPB. În același an, în noiembrie, am fost nominalizat la Single European Sky ATM Research (SESAR) Young Scientist Award (YSA), la care am concurat cu...